Coronaproof langs de deuren
Na acht saaie wervingsloze weken is het ein-de-lijk zover: we mogen weer werven! Met 1,5 meter mat, veiligheidshesje en contactloos inschrijven is de werving officieel coronaproof verklaard.
Vuurdoop
Afgelopen vrijdag was bij Save the Children de vuurdoop van ‘het nieuwe werven’. F2F Kanaalmanager Robert Valentijn ging samen met een journalist van de Volkskrant langs de deuren. ‘Goede doelen worden hard geraakt door de coronacrisis. Zo zijn er afgeblazen evenementen, zijn de collectes stopgezet en lopen er geen wervers langs de deuren. Normaal gesproken komt ruim een derde van de inkomsten van Save the Children uit huis-aan-huiswerving. Die bron is nu opgedroogd maar ondertussen heeft de organisatie haar handen vol aan de bestrijding van de coronacrisis.’ (Volkskrant, 2020)
Herstart werving
Heel Nederland heeft kunnen lezen hoe essentieel huis-aan-huis werving is voor het financieren van projecten van goede doelen en op welke manier de wervers momenteel weer langs de deuren gaan. Met positieve reacties, een aantal nieuwe donateurs en een zeer positief krantenartikel is de test geslaagd en starten we daarom deze week weer officieel met de werving voor Save the Children. ‘De wervers staan te trappelen en na vandaag durf ik te zeggen dat de mensen aan de deur ons ook wel een beetje hebben gemist.’ aldus Robert Valentijn.
Klaar voor actie
Met trots op ons concept gaan we weer voor verschillende organisaties de mat uitrollen aan de deur. We weten het zeker: wij zijn er klaar voor!
Lees hier het artikel van de Volkskrant
Lees hier meer over het coronaprotocol dat is opgesteld door branchevereniging DDDN